11 Mart 2013 Pazartesi

Kutsal dumandan sihirli damlaya..Parfüm..

Bihter Türkan Ergül.. Bu isim sizlere neler çağrıştırıyor bilmiyorum ama Bihter Hanım ülkemiz en ünlü koku uzmanı..Kendisiyle iletişime geçerek koku atölyesine katılmak istediğimi söyledim, kendisine çok teşekkür ediyorum, beni kırmadı davet etti ve çok güzel ağırladı.. 3 saat boyunca çok keyifli vakit geçirdim ve bilmediğim bir çok şey öğrendim..

 Peki kimdir Bihter Türkan Ergül?? Kendisi aynı zamanda sosyolog ve yaşam koçu.. 1978 yılında Bulgaristan'da doğdu. 6 yaşında Türkiye'ye geldi. Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nden mezun oldu. Uzun yıllar özel sektörde yönetici pozisyonunda çalıştı. 

Yaşam koçu Bihter Hanım kişiye özel kokular hazırlamaya da mesleği sayesinde başlamış. İnsanlarla birebir ilişki kurarken onları rahatsız eden ruh halinden arındırabilmek için kokulardan destek almış. Örneğin boşanmış biri duygusal dünyasında güvenle ilgili problemler yaşarken onun bu durumu atlatabilmesi için karanfil kokusundan yararlanmış. Karanfilin insana güven veren kokusundan. Sınava hazırlanan birinin çalıştığı konuya rahat odaklanmasını sağlamak için rezene ve kekik kokusundan yararlanmış. Yasemin ve gül kokusunu ise aşk acısı çekenler için kullanmış. İnsanların ruh halini esas alarak hazırladığı kokuların yerini yavaş yavaş gerçekten sadece o kişiye özel ‘butik’ kokular hazırlamak almış.

 Peki Bihter Hanım kişiye özel koku hazırlarken nelere dikkat ediyor? Örneğin o kişinin ten rengi, yeme alışkanlığı (et-sebzebaharat tüketimi), sigara-alkol alışkanlığı, uyku alışkanlığı, yaşadığı ortam, ne iş yaptığı, giyim tarzı, fiziksel özellikleri (zayıfşişman, uzun-kısa) gibi. Elbette her şey bununla bitmiyor. Özel koku hazırlayacağı kişinin davranış özellikleri de belirleyici unsurlar arasında. Çekingen mi, sabırsız mı, kendinden emin mi, cesur mu?

Sizinle ilgimi çeken birkaç noktayı paylaşmak istiyorum..Hangi durumda hangi kokuları kullanmak gerekiyormuş bakalım..

Kaygılı, endişeli olunca limon-bergamot koklarsanız rahatlatır, menekşe kokusu iştah açar, çimen kokusu iştah kapatır, ıhlamur yaramaz çocuklar için dinginlik sağlar, siyah orkide kadınlarda afrodizyak etkisi vardır, gül kokusu doğumu kolaylaştırır, kafanıza birşey takılınca kahve kokusu iyi gelir rahatlamanızı sağlar, greyfurt kokusu yöneticilik ve yaratıcılık özelliklerini geliştirir, Mersin yağı saç çıkarır vb..

 Eğitim sonunda Bihter Hanım'ın yönlendirmesiyle herkes kendi parfümünü hazırladı.. Ben de içine biraz siyah orkide, biraz hanımeli, biraz alman papatyası, birazcık da adaçayı koyarak parfümümü hazırladım.. Tabi içinde daha birçok şey vardı ama ben bu kadarını hatırlıyorum :)

Sizin de parfümlere merakınız varsa mutlaka bu koku atölyesine katılmalısınız.. Parfümleri çok farklı açılardan değerlendirmeyi öğrenebilirsiniz.. Ya da bugüne kadar aradığınız parfümü bulamamış olabilirsiniz, tamamen size uygun bir parfüm yapılması hoş olmaz mı ne dersiniz??

Koku atölyeleri ile ilgili bilgi almak için Bihter Hanım'a 0212 590 81 00/ 590 82 00 numaralı telefonlardan veya info@kisiyeozelkoku.com e-mail adresinden ulaşabilirsiniz..

Mutlaka deneyin derim, pişman olmazsınız..






















Veee işte benim parfümüm.. Tam olarak notaların kaynaşabilmesi için 3 gün buzdolabında bekletmem gerekiyormuş :)

2 yorum:

sebnemsblog dedi ki...

çok çok ilgimi çekti, hiç bilmiyordum çünkü, merak ettim fazlasıyla:)


www.alisverismakyaj.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Mutlaka denemelisin!! Çok eğlenceli :)