31 Mart 2013 Pazar

Çalışan kadınlar için stres atma yöntemleri..

Çalışan kadınların stres atması ve bir sonraki güne motive olabilmesi için o kadar az zamanı var ki.. Akşam 7-8 gibi geliyoruz eve.. O saatten sonra dinlensek mi, tv mu izlesek,ev işleriyle mi ilgilensek, bakım mı yapsak  yoksa eşimizle/sevgilimizle/çocuğumuzla mı ilgilensek şaşırıyoruz.. Bir de bakmışız yatağa doğru gitme saati gelmiş.. Tam da bu noktada sizlere ufak tefek fakat kesinlikle kafa dağıtmanızı sağlayacak, hepsi benim tarafımdan test edilmiş onaylanmış bir kaç yöntemim var.. Birçoğunu eminim siz de yapıyorsunuzdur, yapmıyorsanız da denemenizi tavsiye ederim..


En en en etkili yöntemlerden biri kendinize saçmasapan bir dizi seçin.. Evet doğru duydunuz bunun "kuzey güney" ya da "İntikam" gibi bir dizi olmasına gerek yok.. Tamamen kafa dağıtabileceğiniz, her akşam yayınlanan, olayların çok yavaş ilerlediği bir dizi bulun.. Benim öyle bir dizin var, her akşam yayınlanıyor ve yanılmıyorsam ben bu diziyi 4 yıldır falan izliyorum :) Hangi kanalda olduğunu söylemiycem çünkü diziye saçmasapan dedim :) Ya da çok sevdiğim ve kesinlikle saçmasapan olmayan 1 Erkek 1 Kadın'ın eski bölümlerini izleyin.. Emin olun terapi gibi geliyor..



İkinci yöntem hepinize uymayabilir ama en azından bir kez deneyin derim.. Bilgisayarda oyun oynamak.. Evet maksat yine aynı, kafa boşaltmak.. Bulun basit ama sürükleyici bir oyun, arada bir oynayın.. Her akşam 15 dk bile oynasanız başka birşey düşünmediğinizden sizi rahatlatacaktır.. Benim bir ara favorim "candy crush"dı, bu aralar "solitaire"in yeni versiyonu..




Yemek yapın.. Evet bazılarınızın offf tavsiyesi bu muymuş dediğinizi duyar gibiyim.. Ama ben size hünkar beğendi ya da fırında portakallı ördek yapın demiyorum. Alın benim gibi dondurulmuş sebzeleri, bamya, ıspanak, yeşil fasülye falan, yanına da bir pilav.. Ohhh daha ne olsun.. Yine deşarj olabilirsiniz yemek yaparken.. Hem ortaya birşey çıkarmış olmanın verdiği haz da muhteşem oluyor.. En azından ben kendimi iyi hissediyorum :)




Örgü örün.. Biliyorum bahar geldi, ne örgüsü diyebilirsiniz.. Ama baharda da ince iplerden birşeyler yapabilirsiniz.. İnanılmaz rahatlatıyor.. 



İşte bu en zararlı tavsiyem.. Çekirdek çitlemek :).. Tam bir hastalık.. Hele bir de benim gibi dışı tuzlu olanları seviyorsanız eyvahlar olsun.. Ama siz siz olun bunu her akşam yemeyin. Kendinize bir limit koyun benim gibi :)



Blog okuyun.. Evet blog dünyası resmen derya deniz.. En güncel şeyleri bloglardan öğrenebilirsiniz.. Birçok bloğu bir arada bulabileceğiniz "yazarkafe"yi tavsiye ederim.. Bloglardan öğreneceğimiz çok şey var.. Benim de takip ettiğim yerli yabancı birçok blogger var, hepsinden birşeyler öğrenebiliyorum..

Oje sürün.. Bu çok basit geldi değil mi?? Ama benim bir felsefem var, hayatımda bazı şeyleri değiştiremiyorsam ben de ojemi değiştiririm diyip 2 günde bir falan farklı renkler sürüyorum.. Hatta eşim de bu ne böyle sürekli oje değiştiriyorsun diyor :) Emin olun ojenizi değiştirince sizin de havanız değişecek..




2 yorum:

beggummy dedi ki...

Çok güzel tavsiyeler.Ben çoğunu yapıyorum gerçekten işe yarıyor :)

Unknown dedi ki...

Kendimizi avutuyoruz işte ne yapalım :)