12 Mart 2013 Salı

Siz de yaşlanmaktan korkuyor musunuz??

Son günlerde kafama takıldı düşünüp duruyorum yaşlanınca kendimi nasıl hissederim acaba diye.. Öyle ölmekten falan korktuğum yok.. Sadece acaba giydiklerimi, makyajımı kendime yakıştırabilecek miyim?? Aynaya baktığımda kırışıklıklarımla, sarkmaya başlamış göz kapaklarımla, solmaya başlamış cildimle nasıl başa çıkarım diye düşünüyorum kara kara.. Kimilerinize saçma gelebilir ama ben cidden değişmekten korkuyorum.. Bu nedenle oturdum, birazcık araştırma yaptım, neymiş bu yaşlanma korkusu, ne yapmak lazımmış acaba??

İngiltere’de yapılan araştırmalar, kadınların yaşlanma paniğine 29 yaşından itibaren kapıldığını ortaya koymuş. İngiltere merkezli kişisel bakım şirketi Superdrug, 2 bin kadınla anket yapmış. Buna göre, kadınların daha genç görünme arzusu fiziksel görünümündeki değişimlere bağlı olarak 29 yaşından sonra güçlenmeye başlıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 33’ü saçlarının beyazlamasını, yüzde 30’u ise saçlarının incelmesini endişe verici yaşlanma belirtisi olarak kabul ediyor.

Yine kadınların yüzde 33’ü kalçalarındaki gevşemeden huzursuz olurken yüzde 29’u ne pahasına olursa olsun kırışıklıklardan kurtulmak istediğini söylüyor. Her 10 kadından biri kendini olduğundan ortalama altı yaş daha yaşlı hissettiğini ifade ederken her 10 kadından altısı uyguladığı bakım ve makyajla kendini yaşıtlarından daha genç hissediyor.  Yaşlanma belirtileriyle başa çıkmak için kadınlar günde ortalama 12 dakikalarını makyaj ve kişisel bakıma ayırıyor.

Peki yaşlanma korkusunu yenmek için neler yapmak gerekir?? 

İlk önce tabi ki spor yapmalıyız.. Böylece vücudumuzun her zaman zinde ve sağlıklı kalmasını sağlayabiliriz.. Sonra cildimiz için yapmamız gereken 5 adım var.. Gözenekleri sıkılaştırmak, güneş ışınlarından cildimizi korumak, düzenli ve yeterli uyumak, sağlıklı beslenmek ve 2 haftada bir cilt bakımı yapmak.. 

Bunun dışında en önemlisi kaç yaşında olursak olalım yaşadığımız her anın tadını  çıkarmak.. Sevdiklerimiz yanımızdaysa sağlığımız da yerindeyse kaç yaşında olduğumuzun bir önemi olmamalı.. 

Diyorum ama tabi yapabilene :) Siz ne düşünüyorsunuz bakalım bu konuda? Siz de yaşlanmaktan korkuyor musunuz?





Hiç yorum yok: