20 Mayıs 2013 Pazartesi

Saçını seven bunları yapmasın..

Hepimiz uğraşıp didiniyoruz saçımız sağlıklı uzasın, canlı olsun, parlak olsun diye.. Hal böyleyken siz de merak ediyorsunuzdur acaba saçımıza zarar veren şeyler ne?? Bakalım bu yapılmaması gereken şeylerden en önemli  beş tanesi neymiş..



Bakımsız ve eski saç fırçaları/tarakları



Her kadının saç fırçası/tarağı tercihi bambaşkadır.. Ama asıl önemli olan hangi fırçayı kullandığınız değil nasıl kullandığınız.. Sizin de dikkatinizi çekmiştir banyodaki tozdan, kullandığımız saç ürünlerinden gelen kalıntılar fırçada birikiyor.. Bu biriken kirler, tozlar, kalıntılar o kadar tehlikeli.. Tam bir mikrop yuvası.. Saç derisinden tutun da saç tellerine kadar zararlı.. Saçlarınızın hızlı yağlanmasının sebebi bile bu olabilir.. Mutlaka 2 haftada bir hadi en kötü ayda bir fırçaların temizliği çok önemli.. Aman dikkat..




Saçları ıslak taramak








Saçımızın baş düşmanlarından biri daha.. Ben de ıslak tarıyorum ama bundan sonra yapmamaya dikkat edeceğim.. Önce saçın nemini havlu ile iyice aldıktan sonra taramak gerekiyormuş.. Çünkü saç tellerinin en hassas olduğu zaman ıslak olduklarındaymış.. Biliyorum ıslakken taramak sizin de daha kolayınıza geliyordur ama havlu yardımıyla nemini alın, düğüm düğüm olursa da birazcık sıvı saç kremi sıkarak açabilirsiniz rahatça..



Saçları çok sıkı toplamak


Hani böyle saçınızı sıkı sıkı toplarsınız, bütün gün öyle durur, sonra akşam bir açarsınız ki saç dipleriniz acır ya.. Ne kötü bir duygudur değil mi o?? Sadece canınız acısa iyi saça da inanılmaz zarar veriyor.. Özellikle saçı çok sıkı toplarken kullanılan ince lastikler çok zararlı.. Toka ne kadar kalın olursa o kadar az zarar veriyor saça.. Aklınızda bulunsun..



Saça çok fazla bakım yapmak



Evet bakım yapmak kesinlikle çok güzel ama herşeyin fazlası zarar.. Saça bakım yapacağım diye her eline geçen ürünü kullanmak çok yanlış.. Üstelik her ürünün içeriği farklı.. Sülfatlar, parabenler bir sürü zararlı çeşidi mevcut kimyasalların.. Bunun dışında saç bakım ürünlerini alırken bakın bakalım içinde "Dimethicone" veya "Polysiloxane" var mı? Varsa hemen o ürünü yerine bırakın.. Saç için en zararlı 2 kimyasal bunlar..



Çok uzun saç



Uzun saçın güzelliği tartışılmaz ama herşeyin olduğu gibi uzun saçın da fazlası zarar.. Her kadının hayalidir hayatının bir döneminde upuzun Rapunzel misali saçlara sahip olmak.. Hatta bazıları kuaförün yolunu unutma pahasına uzatıyor saçını.. Yapmayın etmeyin, saç uzadıkça uçları kırılır, zayıflar ve yeterince beslenemez.. E hal böyle olunca ne yapsın zavallı saçınız uçları besleyeyim derken performansı düşecek.. Olur mu öyle??

7 yorum:

nayaa dedi ki...

saçları sürekli kısa biri olarak o son foto beni benden aldı resmen. önümüzdeki 10 yıl saç uzatsam yarısını elde edemem heralde çok özendim çok!

Ebrashca dedi ki...

ahhh bu şıkların hepsi beni anlatıyor.. Yapılmaması gereken herşey bende varmış maaşallah..Yazını bastırdım , evde saçımla uğraştığım bölüme ait duvara yapıştıracağım :) Çoook teşekkürler harika bilgiler sevgili arkadaşım..
Ebrashca
kucuksirinmutluluklar.com

Unknown dedi ki...

Ben de ayni seyden sikayetciyim :/

Unknown dedi ki...

İsine yaramasina sevindim kusum :) evet senin sacin surekli toplu mesela pazartesi acik bir sekilde bekliyorum seni ;)

мaᖱaмe кoкoş dedi ki...

Evet çok doğru bir yazı,malesef bazen üşengeçlikten yıkamıyoruz bile o tarakları:/
Paylaşım için çok teşekkürler
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Begenmene sevindim :) sevgiler

Adsız dedi ki...

sitenizi yeni gördüm :) valla bu bakımlar tabiki önemli ama bende bişey paylaşmak istiyorum. inanın restorex diye bir şampuan var kullandığım saçıma ekstra bakım yapmama gerek kalmadan bakımını sağlıyor. süper ürün.